Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2007, 16:15   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Peter
1° leg mij nu eens uit hoeveel CO2 je gaat sparen met de kerncentrales te sluiten: volgens mij ga je de CO2 uitstoot van belgie met 60% verhogen.

2° hoe je de winst van de kerncentrales gaat belasten zonder dat die groep zijn winsten gaat afleiden naar frankrijk;
Je zou een soort negatieve C02 taks moeten bedenken, omwille van de concurentievervalsing tussen kerncentrales en petroleum: want de electriciteit wordt berekend ifv de petroleumprijs, en bij een verdubbelde prijs, verdubbelt de winst van de electriciteitsmaatschappij

3° hoe ga jein alternatieve energie investeren, zonder de winsten van die kerncentrales er zijn... als je ze gaat afschaffen, als je ze 40jaar laat verderproduceren, kun je in 40jaar tijd belgie volbouwen met windmolentjes en zonnepaneeltjes, zonder dat je dat één frank gaat kosten .

4° de gemiddelde auto verbruikt 1000liter per jaar, het gemiddelde huis verwarmen kost 3000liter per jaar, dus denk ik dat de vervuiling van mijn verwarming een veelvoud groter is dan de vervuiling van mijn wagen.

Weet je Peter, als je 50liter tankt, hoeveel kg CO2 je maakt, hoeveel kg zuurstof dat je verbruikt ???

5° in het moderne internettijdperk zijn er andere kanalen ontstaan om te communiceren dan via bruutweg stakingen. Stakingen zijn middeleeuws systeem van communicatie, ze zijn zelfs maatschappelijk een irritant en ontverantwoord, klantonvriendelijk, gedrag die duidelijk geen vruchten afwerpt, want noch Volkwagen, noch renault, noch de staalfabrieken, noch de steenkoolmijnen zijn gered geworden door de stakingen... ze zijn gewoon een symptoom van problemen binnen een bedrijf. En het recht om een bedrijf die het collectief werk is van een gemeenschap van mensen inefficient te maken is wel een heel bizar recht Volgens mij mag het recht bestaan, mits dat diegene die dit recht coordineert de kosten ervoor betaalt, zowel voor het personeel die opgejut wordt, als voor het bedrijf dat een inefficientie bekomt, als voor de klant die opportuniteiten verliest.

6° Flat tax op beurswinsten is 100% meer dan 0%
Flat tax op interesten is 50% meer dan nu, Flat tax op arbeid is 50% minder dan nu op uw marginaal belastingstarief. Dus ik zou nog niet weten dat ik en jij minder of meer ga betalen.
brother paul is offline