Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2007, 19:25   #28
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Verrek. Maar dan nog is 3 miljoen erg veel. Zelfs een paar eeuwen geleden was 10.000 man nog een groot leger (wat het tegenwoordig is weet ik niet, maar ons materiaal is wel wat duurder en zo, dus hoe goed je dat kan vergelijken...). Bij een van de grootste kruistochten gingen er geloof ik 100.000 Duitsers en 80.000 Fransen mee. Dus laten ze eens 300.000 man gehad hebben, dat zou ik kunnen geloven. In een goede bui kunt u me 1 miljoen wijs maken, maar ook bij de oude Grieken deed nieuws het het best als het aangedikt was, er is toch niemand die het verschil tussen 300.000 en 3 miljoen ziet, het zijn er gewoon erg veel....
zover wask al

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Nog even een kanttekening: ik weet niet hoe het bij Perzen zat, maar de meeste grote rijken waren veroverd. De Romeinen hielden hun rijk bezet met Romeinse soldaten, de Mongolen met Mongoolse soldaten, de Nazi's met Duitse soldaten, dus ik gok dat ook hier een stuk met een grootte van het huidige Iran of wat groter het leeuwendeel van de troepen leverde.
waren alle verdedigers van het derde rijk duits?
Verder weet ik eigenlijk niet hoe het zit... Denk je niet dat ze gewoon huursoldaten aannamen een beetje overal?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden