als ik sommige bezighoor over hun sociale nichemarketing is het echt niet moeilijk: ik ga dit geneesmiddel voor alzheimer terugbetalen, mits dat je een ellenlange papieren procedure volgt, waar je als alzheimer patient onmogelijk kunt doorgeraken, omdat je gewoon te imbeciel bent om uw papieren nog te doen, en als je zo sociaal ongelukkig bent dat niemand nog voor u zorgt zullen we daar wel een sociaal accident bijaanstellen die u zal begeleiden in het krijgen van de vernederende diagnose vooraleer we gaan beslissen dat een expert verbonden aan het ziekenfonds kan een goedkeuring geven voor dit medicament.
En dit is dus geen zwans wat ik hier schrijf, dit is dagelijke realiteit. Zo leuk is ons landje geworden. Dan noemen ze die maatregel sociaal, of rechtvaardig of administratief eenvoudig, of budget neutraal etc. Het is een schande dat je gvd uw gat mag afdraaien om 40% van uw loon af te staan aan de SZ, en dat je nog een eindeloze procedure mag volgen om daar een stukse van terug te zien.. Onder de mom van gebroting si en begroting la, terwijl de kraan openstaat aan de ene kant, mag de andere kraan maar druppeltjes geven. Het is zelfs geen debat waard hoe hypocriet zo'n systemen zijn. Zeg maar gewoon aan de mensen spaar uw Sociale zekerheid op een Sociale zekerheidsrekening, en als je iets nodig hebt betaal het gewoon met uw sociale zekerheidsbanccard. Ik denk dat ik ieder jaar 30.000euro rijker ga zijn.
|