Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2007, 11:16   #25
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Het is toch normaal dat je het niet oneens bent met de filosofie van het bedrijf waarvoor je werkt.
Als je wil werken voor de tabaksbedrijf maar je bent strijdend lid in een anti-tabaksvereniging, dan is het toch ook normaal dat men je niet zal aannemen: dat is toch ook geen discriminatie.
Hetzelfde met christelijke instellingen: als je niet kan akkoord gaan met de grondbeginselen van het christendom, en je schopt tegen de buik die de instelling gebaard heeft, dan lijkt het me wijzer om op een andere plaats te solliciteren.

Neen, maar van het ogenblik af dat deze christelijke instelling met gemeenschapsgelden betaald wordt (ik ga nu van deze veronderstelling uit) dan zijn er ook niet-gelovigen die van hun belastingsgelden deze instelling helpen onderhouden en hebben zij ook recht om daar te werken om het even van welke school zij een diploma hebben.

Ofwel moet deze christelijke psychiatrische instelling haar geldelijke verplichtingen maar voldoen door eigen financiële middelen aan te spreken en dan mag zij aanwerven wie zij wil. Maar nu discrimineert zij. En u vindt dit perfect normaal. En dat laatste staat me niet aan. Men zou klacht moeten indienen tegen deze discriminatie. Dat kan niet meer in onze tijd. En eigenlijk kan dit nooit!

Laatst gewijzigd door system : 26 mei 2007 om 11:40.
system is offline   Met citaat antwoorden