Discussie: Belastingen...
Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2007, 15:42   #5
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Overlaatst met iemand gesproken die beweerde dat men tegenwoordig met de nieuwe belastingsaangifte die voor een groot deel electronisch ingelezen wordt (als het geschrift leesbaar is), dat men kan frauderen.

Hij beweerde dat men bvb. in het vak bedrijfsvoorheffing waar op de fiche 281.10 een bedrag staat van 2.310,14 euro en men zou op het nieuwe electronische aangifteformulier een bedrag in schrijven van 3.210,14 euro dit helemaal niet zou opgemerkt worden.

In het voorbeeld dat ik hier geef zou dit er op neer komen dat men 900 euro in zijn zak steekt.

Wat zouden de gevolgen zijn als men dit ontdekt ? Krijgt men dan een bijkomende boete ?
Volgens mijn gesprekspartner zou men dan ter zijn verdediging moeten aanvoeren dat men cijferdyslexie heeft en dat men gewoon per vergissing bij het overschrijven twee cijfers van plaats heeft gewisseld.

Heeft iemand dat nog al gehoord ? al gedaan ?

PS : als ik hier iets uit de doeken doe wat iedereen al toepast maar wat nog niet geweten is door de belastingsdienst laat het mij weten dan verwijder ik mijn bericht... LOL
Mij is het in ieder geval nog niet gelukt... tijdens het invullen kan ik ineens slecht rekenen enzo, dom zijn is nu eenmaal niet strafbaar. Maar ze hebben het tot hier toe altijd al gezien. Maar langs de andere kant kezn ik mensen die een herberekening hebben gekregen van de laatste 5 jaar, en die zijn er nu nog niet goed van
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden