Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Een krant dezer dagen is een instrument van grote media groepen. En die kranten hebben veelal hun visie totaal verloren. De Standaard ging er 15 jaar geleden nog prat op dat ze geen sensatie brachten en dat ze het ook zonde vonden om grote kleurenfoto's te gebruiken. Ze hadden toen ook nog AVV-VVK op hun voorpagina staan. Vandaag moet je eens naar de site (of de papieren versie) van zowel De Morgen als De Standaard gaan... het is 1 en dezelfde gazet, met wat sensatie hier, wat tendentieuze of ronduit hekelende artikeltjes daar en natuurlijk in het weekend een lifestyle magazine erbij, kwestie van de advertising ook tot het niveau van de rijke mensen te tillen... met veel reclame voor parfums, dure meubels en bose installaties en zo.
Herken je het niet?
|
als een krant evolueert in een richting die mij niet aanstaat, dan stop ik met lezen. Alle nieuwsberichtgeving de afgelopen kweetniehoeveel jaren is gebeurt trekt volgens mij op weinig. Journalisten die de feiten niet meer weergeven maar het in hun bol halen dat mensen geïnteresseerd zijn in hun persoonlijke opinie en zoals u aanhaalt de grotere interesse in gezinsdrama's (ooit zullen we toch moeten leren dat zulke dingen prive zijn), zogenoemde 'officiele kanalen' zijn nog weinig nieuwswaardig volgens mij.
|