Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik ga volledig akkoord. Het maximum dat men zou kunnen toepassen is een evenredigheid zoeken tussen de geînteresseerde kandidaten. Indien er 90% mannen en 10% vrouwelijke geïnteresseerden zijn, kan men die verhouding minimaal nastreven bij het bepalen van de posten, alhoewel het best kan dat er bij die 10% betere kandidaten zijn en de verhouding 80/20 kan uitdraaien.
Ook met de etnische (of racistische indien je wil) quota waarbij men een "afspiegeling van de maatschappij" schijnt na te streven heb ik een probleem. In voorkomend geval ben ik er voorstander van om - als men het dan toch over uiterlijkheden heeft - dit verder door te drijven en tevens een afspiegeling van de maatschappij voor ogen te hebben op gebied van blauw-ogigen, bruin-ogigen, groen-ogigen, blonde, bruine, rosse, zwartharigen etc.. Waarom ineens geen afspiegeling op basis van lengte? gewicht?
Het past toch niet dat in de ambtenarij enkel slanke atletische mensen werken terwijl de afspiegeling van de maatschappij minstens 10% obesitas patienten vereist?
De echtgenoot van mijn poetsvrouw is geïnteresseerd in politiek. Hij kon echter niet meer bij op de lijst van de gemeenteraadsverkiezingen, omdat ze te weinig vrouwen hadden. Zij is dan maar op de lijst gaan staan (en werd nèt niet verkozen!)
|
Zo zie je maar hoe belachelijk het systeem wel is he....
Met hun gemiereneuk en hun regeltjes.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.
PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
|