Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2007, 15:53   #1
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard Euthansie voor minderjarigen

Wim Distelmans is een van de pleitbezorgers van de uitbreiding van de euthanasiewet naar minderjarigen en mensen van wie de hersenfuncties zijn aangetast.

Hij heeft een memorandum opgesteld waarin hij de volgende regering vraagt de wet aan te passen én meer geld voor stervensbegeleiding uit te trekken.

"Wij vragen een upgrading van 20 miljoen euro, wat niet zo gek veel geld is", aldus Distelmans.

Honderd bekende Vlamingen ondertekenden het memorandum in het palliatief centrum van Wemmel. Onder hen Frank Raes, Jef Vermassen, Kathy Lindekens en Paula Semer.

Paula Semer: "Ik ben hier vooral omdat ik vind dat iedereen recht moet hebben op een waardig levenseinde en niet enkel de gepriviligeerden die de weg kennen."

Ter afsluiting werd een heuse pensenkermis gehouden. Die moet symbool staan voor de gebrekkige manier waarop in ons land geld wordt vrijgemaakt voor een waardig levenseinde.

bron vrt nieuws

Ik begin toch een beetje schrik te krijgen, als ik hoor dat met de euthansie wetgeving ook wil uitbreiden naar minderjarigen en dementerende bejaarden.

Waar stopt het?
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden