Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2007, 07:15   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard Eigen volk bedreigd politica

Bousakla krijgt bescherming tijdens debat in Borgerhout

Mimount Bousakla van Lijst Dedecker krijgt morgen politiebescherming tijdens haar deelname aan een politiek debat met vijf andere allochtone politica in het Instituut Maris Stella Sint-Agnes (IMS) in Borgerhout.

Affiches
"De school wist me te vertellen dat mijn affiches zwart gemaakt of verwijderd werden. Ik heb ook vernomen dat handelaars in Antwerpen-Noord geïntimideerd werden om mijn affiches weg te halen", zegt de politica. Rechtstreekse bedreigingen heeft ze nog niet ontvangen.

"Mensen die voor mij campagne voeren, hebben wel signalen opgevangen dat ik misschien beter uit bepaalde buurten weg blijf. Maar ik laat mij daardoor niet tegenhouden. Ik blijf campagne voeren, maar zorg er wel voor dat ik niet alleen ben. Ik neem altijd enkele vertrouwenspersonen mee die een oogje in het zeil kunnen houden", stelt Bousakla.

De politica denkt niet dat haar overstap van sp.a naar de Lijst Dedecker er iets mee te maken heeft. "Die haatcampagne tegen mij bestaat al veel langer. Sommige mensen zijn het gewoon niet eens met mijn standpunten", aldus Bousakla.

Bedreigingen
De politica kreeg in november 2004 al een keer doodsbedreigingen van een man die haar wou "afslachten". Ze diende klacht in tegen onbekenden en kreeg de klok rond politiebescherming. Zes dagen later werd de man opgepakt. Hij bekende de feiten, maar beweerde dat hij nooit de intentie had zijn bedreiging ook uit te voeren. Hij had zich gewoon opgewonden over enkele uitspraken van Bousakla. De rechtbank veroordeelde hem in maart 2005 tot een werkstraf van 46 uren. (belga/hln)

En dan is het Vlaamse volk onverdraagzaam??????????????</STRONG></EM></U></I></B>
Jantje is offline   Met citaat antwoorden