Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2007, 13:09   #268
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dende Bekijk bericht
De aarde is van niemand, we hebben ons alleen het land opgeist en daar dan ook onze wetten en regels in gestouwd...

Maar ik vind wel als je naar een ander land gaat, dan hoor je je aan te passen aan die wetten en regels... Er zijn altijd mensen die dat niet willen...
En wij kunnen dan wel allemaal klagen...

Maar past een van ons zich ook aan als we naar het buitenland gaan?
Ik kan daar net hetzelfde over vertellen als de buitenlanders die naar hier komen... wij willen ons ook niet altijd aanpassen aan het land waar wij naar toe gaan... Heb dat vaker met mijn eigen ogen gezien...
Van welke planeet kom jij? Wat mij altijd opvalt is dat wij westerlingen in het buitenland er altijd over waken om niemand te kwetsen. Sterker nog, we willen niet allen zien hoe die mensen daar leven, maar we willen het heel even meebeleven: we vragen naar de typische gerechten, zonder morren doen we onze schoenen uit, maken ze een buiging of gebaar dat een begroeting voorstelt dan doen we dat ook, we willen zo vlug mogelijk enkele vreemde woorden leren (Arabisch in mijn geval), we spreken geen onbekende vrouwen aan, we... (een hele bladzijde kan ik zo vullen).
En dat allemaal terwijl ze ferm aan ons verdienen. Hier is het omgekeerd. Ze komen berooid naar hier en schijten ons bovendien uit voor het vuil van de straat.
Duym is offline   Met citaat antwoorden