Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2007, 18:30   #91
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
[FONT=Times New Roman, Times, serif][SIZE=4]"Deze middag bekroop mij een zalig gevoel. Ik wandelde in een straat zonder haat. Zo zag dat er dus uit een straat zonder haat. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman, Times, serif][SIZE=4]Ik herkende eigenlijk niet veel uit mijn jeugd in die straat zonder haat. Geen spelende kindertjes. Geen gezelligge cafeetjes. Geen leuke muziek. Geen keuvelende oudjes op de stoep. Geen mooie meisjes in minirokjes. Geen bloemetjes.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=4][/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman, Times, serif][SIZE=4]Het leek mij allemaal een beetje grauw en grijs. Gek gekrabbel op de ruiten. Het is niet altijd duidelijk wat achter die ruiten te doen was. Weinig kleur op straat, veel zwart.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman, Times, serif][SIZE=4]Eindelijk duikt toch een beetje kleur op in de straat. Een rijzige mooie blondine gehuld in een verrukkelijk rood kleedje steekt boven het gezelschap uit. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman, Times, serif][SIZE=4]De dame toont een bordje. Het bordje wordt opgehangen. "Zonder Jihaad straat" staat op het bordje te lezen. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman, Times, serif][SIZE=4]Raar denk ik bij mezelf. "Jihaad" is dat niet wat die gemaskerde terroristen steeds roepen, op TV. En ik denk verder : dat kunnen we hier inderdaad best missen. [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman, Times, serif][SIZE=4]Maar op het ogenblik dat ik net een goedkeurend hoofdknikje wil wagen naar de verukkelijke dame, breekt de hel uit.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman, Times, serif][SIZE=4]De dame met haar gevolg worden belaagd door losgeslagen wildemannen.. Waar ik er net nog van overtuigd was dat dit een straat zonder jihaad was, wordt ik nu overvallen door de twijfel. Wat ik enkel kende van op de TV gebeurt nu voor mij ogen. Mannen, veel mannen eigenlijk, brabbelen een taaltje tegen mekaar dat ik niet versta. Ook het nodige gesticuleer ontbreekt niet. De decibels gaan de hoogte in. Ik begin mij plots toch onbehaagllijk te voelen. [/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman, Times, serif][SIZE=4]De mooie dame en haar gevolg verlaten de straat. Geroep, getier, de bordjes worden van de palen gerukt. Ze worden op de grond gesmeten en vertrappeld. En plots ben ik er zeker van. Dit waren beelden die ik al op TV had gezien.

Weliswaar werden de cartoons, Amerikaanse vlaggen of Bush poppen vervangen door straatnaambordjes, maar deze beelden die had ik zeker al op TV gezien.
[/SIZE][/FONT]

[SIZE=4][FONT=Times New Roman, Times, serif]En plots bekruipt mij een beklemmend angstgevoel. Er is plots heel veel haat rond mij in de "straat zonder haat". Eigenlijk had ik zelden zo veel haat bij mekaar gezien. Ik ben dan maar ijlings de straat zonder haat uitgerend."

[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman, Times, serif][SIZE=4]Dat was geen al te prettige ervaring. En mijn besluit staat vast : in het vervolg laat ik die straten "zonder haat" links liggen.
[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman, Times, serif][SIZE=4]Bron: http://solluceatomnibus.skynetblogs.be/
[/SIZE][/FONT]
10 op 10 voor tekstopmaak!

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden