Bij het lezen van dit forum en dat van vrtnieuws.net heb ik al een aantal keer mensen voorbij zien komen die bij de senaat op een andere partij stemmen dan bij de kamer.
Nu ben ik niet volledig op de hoogte van de subtiele verschillen tussen kamer en senaat. Zit hier logica achter? Of twijfelen die mensen simpelweg tussen twee partijen, waardoor ze lukraak voor elk ééntje uitpikken? Of vindt men geen interessante mensen om op te stemmen bij dezelfde partij in de verschillende kamers? Kan iemand mij (en anderen) uitleggen waarom je voor kamer en senaat op twee verschillende partijen zou stemmen? En als je dat doet, waarop moet je letten om een gefundeerde keuze te maken hierin?
Ik ben uiteraard niet op zoek naar een stemadvies van 'stem op die of die partij'. Ik ben op zoek naar een redenering die me kan helpen om te bepalen of ik zowel bij kamer en senaat op dezelfde partij wil stemmen, of toch wil mixen.
Bedankt!
Voor de geïnteresseerden...
hier vind je een overzicht van de partijstandpunten omtrent de 36 stellingen die aan bod gekomen zijn tijdens
Doe de stemtest 07.