Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw
Het Vlaams Belang op zich onderscheid zich zeker van "dat Koude-Oorlogsrechts", er zijn inderdaad enkele gelijkenispunten, maar het is niet alsof ze hun opvolgers zullen worden of zo. Daarvoor is indertijd de term "democratie" ingevoerd (alhoewel die in België nog steeds niet altijd zo precies wordt gevolgd naar mijn gevoel). En wat betreft de gelijkenispunten zal ik u gelijk moeten geven dat er inderdaad slechte kanten tussen zitten, maar ook goede. Aan een slecht systeem zitten ook enkele goeie kanten, en deze kanten vertegenwoordigt Het Vlaams Belang. Er is niets verkeerd met het kind te houden wanneer het badwater wordt weggegooid.
|
De islam en het (islam)terrorisme zijn de fictieve vijanden van degenen die de greep van de as Washington-Londen-Tel-Aviv over Europa willen bewaren en verstevigen.
Al Qaeda moet de USSR vervangen en de oubollige rechterzijde in Europa tuint er vooral wegens een gebrek aan EIGEN analyses en EIGEN alternatieven weer moeiteloos in.
Het VB blijft in zijn domheid en blindheid terzake toch een uitzondering onder de meeste rechts-nationalistische partijen waarmee het doorgaans geassocieerd wordt (bijv. het Franse FN). Die desinteresse ligt vooral aan het feit dat Vlaanderen maar een scheet groot is, zeker?
Citaat:
Ik vroeg me gewoon even af welke belangen deze partij dan dient volgens u. Als uw antwoord zou mogen zijn hun eigen, mag ik u dan herinneren aan de braspartijen van de linkse partijen en de liberalen en het enkel beter worden van zichzelf toen ze aan de macht waren. Dit duurt lang genoeg volgens mij en mede door dit zal de volgende regering na 10 juni zeker niet bestaan uit rood/blauw.
|
Welke belangen er gediend worden?
Als ik het fanatisme zie waarmee VB-kopstukken de islam aanvallen en dat vergelijk met de laksheid, onwetendheid of kwaadwilligheid waarmee ze de machtigen en de verantwoordelijk ontzien, dan denk ik dat ze de belangen van die laatsten verdedigen. Het is absoluut niet dapper om naar beneden te schoppen...
Laat ons de zaken nuchter aanschouwen: onze maatschappij verkeerd in een algemeen slop door de allesoverheersende ideologie van het (neo)liberalisme die óók een vaderland heeft (Verenigde Staten) en óók een geopolitieke as (Washington-Londen-Tel-Aviv tegen Eurazië).
Massa-immigratie - de
core business van het VB? - is niets anders dan een onderdeel van een economisch systeem, overgoten met een mensenrechtensaus (om de humanitaristische linkerzijde er medeplichtig aan te maken).
Het VB dient dus objectief gezien die machtsconstellatie en haar lobby's.
Dat is het zowat in een notendop.