Los bericht bekijken
Oud 3 juni 2007, 05:23   #83
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Doe eerst eens de moeite om op te zoeken wat godsdienstonderwijs inhoudt i.p.v. dergelijke onzin te typen: http://www.kuleuven.be/thomas/basiso...s/leerplannen/
Citaat:
Fundamentele belevingen
Verscheidenheid
Beïnvloedingssystemen
Bijbel
Kerk
Christelijk geïnspireerd handelen
Gebed, celebraties, sacramenten
Godsbeeld
Jezusbeeld
Ja, en? Ik zie nergens op die website iets staan dat het godsbeeld een veronderstelling is, ik zie nergens dat godsdienst geen aaneenschakeling is van dogma's, ik zie nergens dat er een vrije keuze dient te zijn, ik zie nergens dat godsdienst steunt op verifiëerbare feiten.

Wat probeer je nu in feite te bewijzen? Omdat er een leerplan bestaat is het onderstaande plots niet meer van toepassing? Laat me niet lachen, hé!

Onzin, hé? Weerleg het dan maar. Indien het onzin is moet het weerleggen niet al te moeilijk zijn. Ik wacht.

Citaat:
Je schakelt hun vrijwillig en kritisch denken uit. Je verplicht hen om zonder morren in "De Waarheid" te geloven zonder ook maar enig bewijs van die zogenaamde Waarheid naar voor te brengen.

door hen te verplichten om zonder tegenstribbelen non-verifiëerbare waanideëen te aanvaarden,

door hun geest te vergiftigen met verzinsels, veronderstellingen en absulute nonsens,

door hen groot te brengen in een klimaat van dogma's en lichtgelovigheid belemmer je kinderen om op te groeien tot kritische denkers.

Godsdienst"onderwijs"? Er valt helemaal niks te "onderwijzen". Het is verkopen van gebakken lucht. Kinderen dienen niet te leren wat te denken, maar dienen te leren hoe te denken. Religieus onderwijs is geestelijke mishandeling tout court.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 3 juni 2007 om 05:41.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden