Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Het maakt geen bal dat wat wordt geschoten wordt opgegeten. Het punt blijft dat de jacht er enkel en alleen is voor het plezier. Daar zit het fundamentele probleem.
Om zich te rechtvaardigen wordt dan geschermd met natuurbehoud, maar elk verstandig mens weet dat plezierjacht onverenigbaar is met natuurbehoud. Want jacht voor natuurbehoud streeft ernaar natuurlijke evenwichten te herstellen, en plezierjacht vanzelfsprekend niet.
Vandaar ook dat er aan de lopende band overtredingen worden vastgesteld. Dat er controles zijn is een feit. Dat er overtredingen zijn ook. Als jij echt gelooft dat jacht allemaal volgens de regels gebeurt, dan ben je niet alleen slechts geïnformeerd, maar bovendien ook nog eens erg naïef.
|
Jij hebt problemen met plezier? Het dinges rond natuurbehoud vind ik ook een idioot excuus, volgens mij dient er
geen enkel excuus gegeven te worden voor een jacht die doorgaat op eigendom gesloten door een vrijwillig contract tussen eigenaar en jagers. En ik erken de legitimiteit van die regels niet.
Jachtregels bestaan al honderden jaren, altijd met een eenvoudig principe: als het niet van jou is, blijf je er af. Nergens heb ik daarbij gezegd dat het allemaal volgens de positieve regulering verloopt.