Dat den een of den andere stokoude man nog spreekt over mirakels gods, dat moet zelfs steken voor iedere pastoor die erdoor was voor zijn lessen biologie in het lager middelbaar.
Maar wat ik wou zeggen: het frappeert welke de indrukken zijn van die man.
Ik transponeer ze naar Turkije.
Laat daar nu een ongelukkige in een ongeval in de koma geraken voor 15 jaar, en laat hem dan ontwaken in de EU. Zijn land zal voor miljarden €'s handel drijven met de rest van de unie, waarvan beide partijen volop genieten.
Slechts hier en daar zal een oude Imam nog prevelen dat een wonder van Allah hem uit de koma gehaald heeft, maar de islam zal op een fatsoenlijke manier beleefd worden, vergelijkbaar met onze kaloten.
De migratie tussen beide landen zal gestabiliseerd zijn (vele gepensionneerden zullen een stulpje ginder hebben en niet eens meer terug willen komen, behalve voor twee weken eens in de regen te zitten ...)
Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 juni 2007 om 20:46.
|