Politiciens betalen geen belastingen
Kan iemand mij even toelichten welk echelon van het politieke bestel geen belastingen betaald, want ik heb deze uitspraak al talloze malen gehoord, maar vraag me eigenlijk af op wie/welke groep dit dan juist van toepassing is?
Enkel de ministers of ook parlementsleden, rechters, administratie, diplomatiek en consulair personeel, alle ambtenaren, ...
Kortom welke takken van de trias politica, uitvoerende/wetgevende/rechterlijke macht belangt dit aan? Vallen ook de administratie, zoals de kabinetards, medewerkers ministeries, FOD's, alle soorten ambtenaren(gemeentelijk, provinciaal, nationaal, autonome overheidsbedrijven, etcetc...) hieronder? Deze laatsten ben ik vrijwel zeker van dat die niet vrijgesteld zijn van belastingen, maar wat voor de rest?
Kan misschien een onnozele vraag zijn, maar ik zit er al een hele tijd mee en tot dusver heb ik nog niemand kunnen vinden om mij hier een sluitend antwoord op te geven. Vandaar dat ik dacht van, waarom het niet eens posten op het politics forum, aangezien der hier misschien wel wat connaisseurs tussenzitten.
By the way, welke vrijstellingen van belastingen gelden dan voor deze groep/groepen?
Grtz, Serge
|