Discussie: De Grauwe reageert
Los bericht bekijken
Oud 6 juni 2007, 14:33   #171
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Als u exact wil blijven, wees dan ook eerlijk genoeg om voeding EN elektriciteit (want die twee haalde u aan) te bespreken. Als je niet gelijk kunt krijgen met argumenten, mag je natuurlijk wel foefeltruukjes proberen.

Wat voeding betreft, is het natuurlijk ook wel normaal dat die terugval er is gezien de sterke band tussen voedingsproducten en de index (allebei +18% gedurende de laatste 10 jaar). Elke reële loonsverhoging buiten de index gaat dus het aandeel van voedsel verminderen.

PS: je mag dan wel geen overmaat aan vers fruit kopen, want dat aandeel is gestegen tegenover de index; zie slide 23
Zoals ik al zei. Elektriciteit enzo heb ik neit gevonden.
Ik heb gezien dat die zwaarder gestegen is tov de inflatie. Ja. Dus ergens kan ik wel vermoeden dat het in aandeel is gestegen. Dat klopt. Desalniettemin. Ik heb een aparte pagina waar het aandeel van voedsel wordt besproken. Geen van energieproducten. Klopt dat?

Conclusie. Voedsel is gedaald, energie gestegen als onderdeel van de uitgaven? Zit ik zo goed?

Nu, de volgende vraag. Welke invloed kan paars hebben op energie? Is er geen globale stijging van de energieprijzen?
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden