Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva
Onderzoek heeft uitgewezen dat het aantal en de ernst van natuurrampen de afgelopen 100 jaar sterk is toegenomen.
|
Guess what, ons heelal is 13,7 miljard jaar oud...
Citaat:
De richtlijnen van de religies inzake voortplanting zijn inderdaad niet meer van deze tijd. Een beschaving moet voortdurend worden bijgestuurd. Sommige waarden uit de heilige boeken zijn tijdloos en universeel, andere hebben betrekking op specifieke situatie die vandaag verdwenen zijn. Dat onderscheid maken is belangrijk.
|
Met al dit te aanhoren zou een mens zicht terecht afvragen voor wat religie nu eigenlijk wel goed is he, niet?
Citaat:
Ik deel je mening dat het onverantwoord is van de paus het condoom te blijven verbieden. Maar ik wil de paus niet veroordelen om de enkele uitschuivers die hij maakt. Al bij al doet hij ook nuttig werk.
|
Zoals bv beslissingen nemen over het voorgeborchte.
Citaat:
Ik zou echter willen zien dat hij werk zou maken van het bij mekaar brengen van de drie monotheïstische religies. Op dat punt heeft hij nog heel veel werk.
|
LOL
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg
:: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens
:: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn
Laatst gewijzigd door godisanidiot : 6 juni 2007 om 23:12.
|