Los bericht bekijken
Oud 22 december 2003, 21:29   #9
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Dit is helaas weer van een grenzenloze naïeviteit. Rapporten van de EU en mensenrechtenorganisaties geven aan dat er nog steeds schendingen plaatsvinden, ook op vlak waar er al wetgeving tegen is ingevoerd. De wetten worden gewoon niet nageleefd. Een Koerd die zijn kind een Koerdische naam wilde geven werd nog steeds geweigerd door de ambtenaar van het gemeentehuis, en dit bleef onbestraft, om een voorbeeld te geven uit het rapport. Ze kunnen in Ankara wel allemaal mooie wetten goedkeuren, maar zolang deze niet worden toegepast en er ook geen toezicht op is, heb je er niks aan. Turkije zal toch echt ook op de praktijk worden afgerekend en niet alleen op de papieren vooruitgang.
Ik ben tientallen keren geweigerd door Nederlandse discotheken. Toen ik een keer naar de politie ging hebben ze me niet geholpen. Ik kan dus concluderen dat de mensenrechten in Nederland ook niet nageleefd worden. De wetten zijn er immers wel. De mensenrechten situatie in Turkije is 100 keer zo goed als een paar jaar geleden en is bijna gelijk aan Europees niveau. Dit getuigd zeker niet van naiviteit. Jullie hebben een keer gehoord dat de mensenrechtensituatie in Turkije slecht is en houden daar blindelings aan vast. De mensenrechten in Turkije worden in ieder geval beter nageleefd dan in de VS, een land die nog steeds zijn eigen burgers executeert.

Citaat:
Het is niet omdat de Moren in Spanje zijn geweest dat Marokko een Europees land is. Net zomin maakt de Turkse overheersing van de Balkan het huidige Turkije een Europees land. Die Balkanlanden zijn wel Europees, maar Turkije ligt op het schiereiland Klein-Azië. De naam verraadt al tot welk werelddeel dat behoort.
Als Turkije bevolkt zou worden door Christenen zou Turkije zeer zeker als Europees geaccepteerd worden. Turkije is bovendien de bakermat van de westerse beschaving. Onlangs hebben wetenschappers bewezen dat de eerste Indo Europese taal (een taalfamillie waartoe ook het Nederlands behoort) uit Turkije komt. Nu heb ik nog een vraag. Waarom zou Cyprus wel in Europa liggen? Cyprus ligt namelijk verder verwijdert van Europa dan Turkije en zou geografisch eerder tot het middenoosten behoren.
Citaat:
Die Duitsers in Alanya, zijn dat autochtone Duitsers? En wonen die daar permanent of is het alleen een vakantiehuisje?
Dat zijn inderdaad autochtone Duitsers die zich na een aantal vakanties zich daar permanent gevestigd hebben. Ze wonen daar ook 's winters..

Citaat:
Voorlopig is er in Nederland nog een immigratieoverschot vanuit Turkije, vooral door huwelijksmigratie, maar misschien dat die trend zich omkeert, dat weet ik niet. De Spanjaarden en Italianen zijn nadat hun gastarbeid erop zat wel voor het grootste deel teruggekeerd naar hun eigen land, maar die landen waren toen iets welvarender dan Turkije. Als Turkije hetzelfde welvaartsniveau bereikt en net zo'n westers land wordt, zullen de Turken in West-Europa misschien ook weer terugkeren. In Turkije zullen ze hen graag zien komen denk ik, vanwege hun goede opleiding. Maar of alle 1,9 miljoen Turkse Duitsers en 350.000 Turkse Nederlanders zullen teruggaan naar Turkije waag ik te betwijfelen.
Ik weet zeker dat een groot deel van de Turken zullen terugkeren. Vele Turken zijn vol nostalgie wanneer ze over Turkije spreken. Ik zal ook binnenkort verhuizen naar Turkije.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden