Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pie
Dit lees ik in het indymedia-interview met Raf Verbeke
100.000, Ik verschoot er een beetje van (in de zin dat ik dat hoog vind). Mijn vraag aan de CAp'ers hier aanwezig: Denken jullie echt dat dat zal lukken en geef eens concrete signalen om ja of nee aan te tonen?
|
Het getal van 100.000 (voor de senaat, Vlaanderen en Wallonië opgeteld) wordt al eens aangehaald als de meest optimistische schatting van het resultaat, al wordt er intern eigenlijk weinig gespeculeerd over de uitslagen. We hebben overal succesvolle verkiezingsmeetings gehad, er is een stap vooruit gezet in de opbouw van cap, dus voor mij is de campagne al geslaagd. Al zal een score, naar mijn aanvoelen, beneden de 40.000 stemmen onze perspectieven wel behoorlijk doorkruisen. 40.000 stemmen is het dubbele van LSP in 2004 en benaderd het resultaat van de PvdA in hetzelfde jaar. Dus voor mij: minimum 40.000 stemmen en hopelijk rond de 60.000 stemmen wat een percentage van bijna 1% garandeerd. Vanaf 80.000 stemmen gaan alle remmen los, en zal 11 juni geen heuglijke dag worden gelet op de gevolgen van alcohol