Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
Dat was eigenlijk een beetje sarcastisch bedoeld ...
Waarom niet cap ??? ...
Simpel , een comité dat is opgericht om armen te helpen die anders door het systeem vergeten worden moet een aktie- en hulpgroep zijn EN blijven ..
Er zijn een massa Vlamingen die het erg moeilijk hebben . Die genegeerd worden door de bestaande sociale vangnetten .
De "armen" naar waar de fondsen heen gaan heten "kansarmen" ," illegalen" ," minderheden" , en dergelijke.Daar gaan de meeste fondsen en hulp naartoe . Een hele hoop mensen wordt daarmee over het hoofd gezien , en ja , dat zijn eigen mensen .. .Buurtfeestjes ,samenlevingsverbeterende projekten, asielcentra en dergelijke helpen de mensen niet aan een oplossing om door hun miserie te raken , of om de volgende dag een boterham te hebben ...
Door nu in de politiek te stappen (aan het handje van extreem links) gooit cap de mogelijkheden van veel mensen gewoon terug mee op het hoopje dat we nu kennen als "sociale hulpverlening" ...
Eigenlijk verraad cap zijn kiezerspubliek nog voor er een stem is uitgebracht ...
Zo zie ik het ...
|
Welke weg CAP uiteindelijk in de toekomst wil uitslaan weet ik niet.
Maar armoede is een onrecht en dat moet bestreden worden. En daar wil CAP voor gaan.
Natuurlijk is er ook een grote massa die ergens tussen de gewone man en de zogezegde kansarmen inzit en die evengoed het recht hebben om geholpen te worden en deze massa word ook nog eens dikwijls vergeten en dat zou niet mogen.
maar CAP is een partij die pas begint. Er is al heel wat gedaan inzake het programma maar het is nog lang niet af zoals het zou moeten.
Het is noodzakelijk dat CAP op termijn een breder publiek zal moeten gaan aanspreken en een evolutie van het programma is dan ook een must.
Ik zou zeggen : wat houd u tegen om zelf initiatief te nemen en proberen uw punten op de agenda van CAP te zetten en om zo armoede over de ganse lijn te kunnen bestrijden ook het zogezegde eigen volk?