Los bericht bekijken
Oud 9 juni 2007, 10:15   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hierboven al mijn (overleden) grootmoederke geciteerd, als illustratie van het onvermogen van sommige mensen om mee te evolueren.

Ik heb op dit forum, in maatschappelijke dinges, nog geen draden weten openen die bezorgdheid uiten over het feit dat de Vlaamse banken tegenwoordig zoveel zakes regelen via internet en via elektonische wegen. "Ge kunt toch niet meer bewijzen tegen de bank dat ze met een deel van uw centen zijn gaan lopen, als ge geen papier hebt om uw gelijk te kunnen bewijzen".
Zijt maar gerust dat het perfekt mogelijk is om een organisatie op te zetten die perfekt (en beter dan de zaken op papier) garanties geeft op een eerlijke stemmentelling langs elektronische weg.
Dat begint met de kontrole van de software, door informatisi van alle partijen en dat eindgt met dezelfde mogelijke kontrole door iedere partij.

En papier zou meer garanties geven.
Wel, mocht ik burgemeester zijn ergens, ik zou wel degelijk foefelen met het papier.
Ik zou met enkele mensen afspreken, ook met de partijdrukker natuurlijk, en in mijn burgemeestersburootje zou daags voor de verkiezingen een perfekt nagemaakte kopie van de dosen (kisten) met als inhoud perfekt nagemaakte papieren stembiljetten, juiste aantallen enzvoorts .... klaar hebben staan.
De bolletjes rood zijn natuurlijk uitgekiend gewijzigd: een mooie, niet verwachte maar toch mogelijke vooruitgang voor de goede burgemeester; de andere partijen gaan flinke achteruit, en in een paar van die andere partijen gaan toch wel enkele onbekendere maar flutgastjes meer vooruit dan de meer bekwame mensen ...
En dan zal ik het wel regelen dat die kisten verwisseld geraken, zonder dat iemand buiten mijn getrouwen het te weten komt.
Met wat drank en met wat eten - zeer bedankt voor al die tellers en getuigen - de dozen ondertussen veilig bewaakt in het burgemeestersburo op slot (allez, 't moet niet zo gaan natuurlijk, maar ik zou het wel regelen ...).

En jullie mogen binnen tweehonderd jaar al die papieren nog eens natellen.
Ge moogt ze iedere drie maanden nog eens hertellen.

En zoals mijn verhaaltje, van mijnentwege, ik die de braafste jongen ben uit heel mijn streek, zo zullen meer gehaaide en meer krimineel ingestelden, nog veel meer gefoefel in mekaar kunnen steken.

Besluit (en noteer en onthoud het nu eens voor goed en voor altijd): waartoe dient de vooruitgang als ge er geen gebruik van maakt: een goed geregelde zaak is een goed geregelde zaak, zelfs met een kompjoeter.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline