Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Ik ben blijkbaar zo'n zeldzame mens die dat kan. Het kost me wel een dag of 2 om alles uit te pluizen maar het lukte me tot nu toe redelijk om ieder jaar opnieuw mijn papieren voor de belastingen in orde te krijgen en sinds 3 jaar ook die van mijn levensgezel. (Pas op, ik heb ook nog eens een huis op hypotheek en dat is dus extra gepuzzel !). Toen mijn moeder weduwe werd heb ik haar ook geholpen met haar belastingbrieven. Ik vind het gewoon fijn.
Op mijn laatste job was het invullen van de 3-maandelijkse paperassen voor de terugvordering van de BTW gedurende heel mijn tijd bij die firma (3 jaar) mijn taak want ik vond het zo plezant en de anderen niet. Onze boekhoudster liet mij dan ook wel eens andere belastingformulieren voorbereiden zodat zij er minder werk aan had want (administratief) opzoekwerk is een van mijn hobbies. Als we auditeuren over de vloer kregen werd ik altijd als hulpje aan hen toegewezen omdat ik alles wist liggen en alles kon terugvinden. Het ging zelfs zo ver dat ik de boekhouding van de Amerikaanse moederfirma moest helpen opkuisen ! Oh, dat was een leuke tijd... jammer dat het voorbij is...
|
Ik ga langs bij een boekhouder, maar als u goedkoper bent...