Discussie: Een prachtige dag
Los bericht bekijken
Oud 12 juni 2007, 06:00   #689
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik heb een beetje een gemengd gevoel over deze verkiezingsuitslag.

Ik ben zeer blij dat de extreem progressieve paarse partijen fors zijn afgestraft, SPA is gedecimeerd, VLD verliest fors, Spirit is nagenoeg onbestaande en Groen komt nauwelijks van de grond. De salonsossen en Tom Barman en co zijn grandioos verslagen. Mooi zo. Een iets minder slechte tijd breekt aan, want Leterme zal iets minder slecht zijn dan Verhofstadt.

Ik ben als nationaal solidarist wel een beetje ontgoocheld in de uitslag van Vlaams Belang. Ik vind het spijtig dat de Vlaming een alternatief ziet in asociaal liberaal -Sarkozy- rechts en dat betreur ik als nationaal solidarist ten zeerste. Neemt niet weg dat de kiezer -toch gisteren- een ultra liberaal als Jurgen Verstrepen gelijk heeft gegeven. Ik wil Dedecker en Verstrepen daarvoor ook feliciteren, maar ikzelf zal nooit van gedacht veranderen en beiden blijven politieke tegenstanders.

Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik geen zo'n goed gevoel heb bij de toekomst van Vlaams Belang, de schwung is een beetje weg. Men zal dringend moeten hun strategie herzien, want als ze zo voort zullen doen vrees ik voor een verdere daling. Maar ik kan eerlijk gezegd ook geen kant en klare oplossing geven. Misschien hebben andere Vlaams Belangers een suggestie.
Ik heb gisteren het debat gezien. Wie zich in de eerste plaats zorgen moet maken zijn degenen die nu aan zet zijn. Hypocriet BDW verwijt zijn tegenstanders dat ze van hem een oplossing verwachten.

Waarom ik optimistisch ben:
-Velen stemmen op het Vlaams Belang omwille van het migrantenprobleem (dat almaar erger wordt).
-Een onafhankelijk Vlaanderen wordt een economische en politieke noodzaak.
-Ik kan me vergissen: JMD gaat wel met wat procenten lopen, maar voor het Vlaams Belang is hij een zege. Hij zegt vele dingen hetzelfde, maar op een manier die velen aanspreekt. Hij maakt het Vlaams Belang geloofwaardiger. Als onze partij water bij de wijn wil doen, kan Lijst Dedecker en Vlaams Belang over alle andere 'Vlaamse' partijen walsen.
-Leterme staat met zijn rug tegen de muur. Het wordt duidelijk dat door 20% van de kiezers uit te sluiten er niets meer kan gebeuren.

Uitspraak van de dag (Quikie): Het kon beter.
Duym is offline