Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya
Bekijk het even anders, mannen hebben dat erf-voordeel omdat zij de zware last hebben dat iedereen onderdak, kleren en eten moet hebben in huis, die vrouwen gaan geen baby laten verkommeren in hun auto omdat ze die vergaten af te zetten bij de onthaalmoeder...
Strikt genomen heeft een moslima het recht om te gaan werken en mag ze over haar loon volledig zelf beschikken, die zelfstandigheid zou dus geen probleem mogen zijn. Realiteit is jammergenoeg bij velen anders...
Wat die weduwe betreft, die gaat niet moeten bedelen, het is daar niet 'ieder voor zich' zoals bij ons...
|
De hersenspoeling is goed gelukt vrees ik.
Kijk, ik heb één broer, ik ben gescheiden (verstoten in het islaams), onze vader is overleden.
Jij wil hier nu met droge ogen beweren dat mijn broer, gezien het feit dat die een gezin te onderhouden heeft (vrouw werkt parttime), recht heeft op 2/3 van de erfenis van ons vader, terwijl ik het met 1/3 moet stellen, en desnoods met mijn kinderen bij hen de kruimeltjes van tafel mag gaan mee-eten?
Uiteraard zal mijn broer dan snel zorgen dat ik terug "aan de man "geraak, zodat hij van mij vanaf is, en moet die nieuwe man dan maar voor mijn eten zorgen (in ruil voor andere diensten natuurlijk).
Mijn broer blijft dus met 2/3 erfenis zitten waar zijn vrouw en zijn kinderen goed mee zijn, ik heb mijn 1/3 en blijf zitten met een nieuwe vent die dan maar voor mijn kinderen moet zorgen?
Logisch zei ze....