Los bericht bekijken
Oud 12 juni 2007, 23:35   #252
Cunhal
Lokaal Raadslid

Cunhal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De cijfers zijn wat ze zijn maar als ze zelf willen uitgroeien tot de Belgische variant van de SP, wat duidelijk hun ambitie is, zullen ze ook op ideologisch vlak een duidelijke koers en vernieuwde koers moeten varen. De SP heeft ook duidelijk afstand genomen van hun maoistische opvattingen.

PVDA haalde in Vlaanderen met ik dacht 0,9% een mooi resultaat waarvoor proficiat en CAP bleef met 0,4% onder de verwachtingen van de meeste mensen waaronder ik maar het verschil tussen CAP is dat a) niemand ons kent b) onze middelen beperkt zijn en c) we nog maar een aantal maanden bezig zijn. PVDA is door de meeste mensen gekend (al was het maar de naam), heeft een pak meer middelen en is c) al meer dan 30 jaar bezig. Het is één ding om een cijfer achter de komma te halen na een paar maanden, het is iets anders om dat te doen na 30 jaar, op een moment een groot deel van de mensen u reeds kent, niet. Het feit dat we niet opgenomen waren in Doe de stemtest en de¨PVDA wel heeft ons volgens mij ook parten gespeeld.
Alles is natuurlijk relatief. LSP is ook meer dan 20 jaar bezig. Als ik me niet vergis hebben de stichters van LSP het grootste deel van hun politieke carrière de SPA sterker gemaakt en denigrerend neergekeken op iedereen die daar links van stond, maw jarenlang als schaamlapje gefunctioneerd voor de partijbureaucraten. Wat meer bescheidenheid zou LSP sieren. Maar goed, ik heb begrepen dat we dat niet moeten verwachten.
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden