Los bericht bekijken
Oud 12 juni 2007, 23:41   #254
Cunhal
Lokaal Raadslid

Cunhal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
0,4% is niet goed op een moment de SP.a haar zwaarste electorale nederlaag slikt sinds jaren en Groen! niet zo goed scoort. Ik had gerekend op 0,7% a 0,8%. Dat is nog niet zo veel maar had de zaken komende maanden een stuk makkelijker gemaakt.

Nu nogmaals. De campagne vond ik eigenlijk best goed. We hebben behoorlijk wat nieuwe leden gewonnen en symphatisanten kunnen betrekken in de campagnes. Mediaandacht was relatief beperkt maar het is niet dat we niet in de media zijn gekomen. Volgens mij maar dat kan nooit bewezen worden had het resultaat van CAP best 0,2% a 0,3% beter geweest kunnen zijn mochten we zijn opgenomen in Doe de stemtest dat honderdduizenden keren is geraadpleegd. Enfin we zullen het nooit weten. Nu we weten komende jaren in ieder geval weer wat gedaan.
Wat nu typisch is aan dat soort reacties, is het idealisme. Het is de schuld van het feit dat CAP niet in de "doe de stemtest" zat. Komaan zeg, Zo kan je nog wel 10 excuses vinden.
Geef gewoon toe: CAP is een absolute flop. Nog minder dan LSP alleen in 2004. En schrijnend: tientallen militanten hadden dat voelen aankomen: geen bekendheid, geen realisaties, een programma dat samenhing van algemeenheden...
Maar: LSP wou en zou meedoen aan de verkiezingen, want dat is de manier om de eigen partij sterker te maken. Zielig.
Cunhal is offline   Met citaat antwoorden