Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli
Ik vind het onnozel om te klagen dat het de schuld is van het establishment dat CAP is niet doorgebroken terwijl het toch de ambitie is om dat establishment te bestrijden. Je mag toch niet van je tegenstanders verwachten dat ze je gaan helpen om ze te bestrijden! Als CAP niet verder komt dan dat soort analyses dan zullen er ook in de toekomst niet veel potten gebroken worden.
Enerzijds heeft CAP zowat een jaar lang staan roepen dat er een enorm potentieel is ter linkerzijde anderzijds wordt er nu vooral over twee dingen geklaagd: geen media-aandacht en geen financiele middelen. CAP is wel erg naief als ze denken dat de media veel aandacht zal schenken aan het zoveelste klien-linkse initiatief dat nog alles moet bewijzen. En wat financiele middelen betreft: in het filmke dat nu op de CAPwebsite staat, klaagt Jef Sleekx dat er maar 8000 Euro is uitgegeven voor de campagne. Dat zegt zeer veel over het wel heel beperkte engagement van die 1000 leden die CAP beweert te hebben ! Gemiddeld 8 Euro per lid voor de kiescampagne... tja, als de eigen leden al zo weinig financieel vertrouwen hebben in het eigen project, hoe kan je dan verwachten dat er een electorale doorbraak kan komen.
Na het resistavontuur heeft de PvdA een scherpe zelfkritiek gemaakt en gekozen voor een nieuwe aanpak. Als CAP niet een soortgelijke oefening maakt, geef ik CAP geen schijn van kans om vooruit te geraken.
|
ik ga niet met het morele vingertje staan wijzen naar het establishment, dat ik inderdaad het liefst van al gisteren al naar Siberië verband zou hebben. Wel wijs ik even op het feit dat de vrt een zender van leugen en bedrog en censuur is en dat de SP.A dat nooit aanklaagt, wat wel genoeg zegt over de SP.A. CAP noch PVDA zullen ooit dezelfde rechten krijgen als die SP.A of de VLD of de tsjeven, en dat is in wezen ondemocratisch, en net daarom wil ik dat establishment weg.