Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Je zal je cursus nog eens ter hand moeten nemen voor je je examen gaat afleggen. Hier is geen sprake van een ad baculum argument... 
|
Euhm. Ad Baculum = argument met de stok. Ja, toch?
Awel. 'Ze gaan boete's krijgen als ze het niet doen.'
Dat is een stok.
Maar het houdt geen rekening met het feit dat het formeel niet mag. En zelfs als het formeel niet mag, dan kan je het informeel ook niet maken. (Gebrek aan democratische verantwoording.)
Ze haddne het moeten doen. Ze hebben het niet gedaan. Dat ze gevolgen maar dragen.
Citaat:
Het gaat over de uitvoering van een wet van 1948. Als dat niet "lopend" is, dan weet ik het niet meer...
|
Ik herhaal. Dan kan je het rijbewijs op punten ook ineens invoeren.
Geen flauw idee wát een kabinet van lopende zaken precies wél en niet mag doen, maar er nog een KB doorjagen lijkt me in de eerste plaats hoogst twijfelachtig. In de 2de plaats lijkt het me dat dit helemaal niets is van 'lopende zaken'. Het is iets extra, dat de volgende regering gerust kan uitvoeren.
Die boete's, die moeten we er maar bijnemen. Dat mag geen argument zijn om iets er nog door te jagen dat formeel niet mag.
Citaat:
Wat Peeters ermee te maken heeft, ontgaat me. De uitvoering van richtlijnen van de EU hoort tot de lopende zaken. D�*t is simple comme bonjour.
|
Lol. Niet dus. De uitvoering van richtlijnen dienen zover ik weet geratificeerd worden. Probeer dat maar eens te doen als je de democratische legitimiteit kwijt bent.