Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga
Best wel grappig dat voortrekkers van een repressieve staat (beknotting van vrije meningsuiting et al), diezelfde staat plots te machtig vinden als het niet in hun kraam past. Selectiviteit? Maar meer dan waarschijnlijk een totaal gebrek aan inzicht in wat een rechtstaat werkelijk is.
Als iemand bijvoorbeeld zou stellen dat alle Marokkanen dieven zijn, dan wil je die vervolgd zien, Edina. Dan kan de staat niet repressief genoeg zijn.
|
En nu kan je vast en zeker een quote vinden van mij waarin ik dat beweer. Je vergist je - zoals wel vaker - schromelijk. Ik ben alles behalve voorstander van een repressieve staat.
Citaat:
Wanneer dan iemand een persoon fysich aanvalt (een taart gooien is dat) dan moet deze agressieve daad kunnen volgens jou, Edina, want het past in jouw kraam?
|
Nee hoor, dat heeft niets te maken met "in mijn kraam passen", maar alles met de daad. Een taart gooien is geen fysieke agressie, maar slapstick. Slapstick om een politieke statement te maken weliswaar. Ik denk dat er zowat in elke politieke strekking al personen "slachtoffer" zijn geworden van een taart en mijn mening is daarover altijd dezelfde gebleven.
Citaat:
Je bent gewoon weer wat emotioneel aan het wauwelen, Edina. Wat je vertelt houdt geen steek want je keurt geweld goed. Van mijn part mag je dit zoveel pogen goed te praten als je wil, maar het doet niks af aan de essentie dat geweld - eender welk - verkeerd is.
|
Ik vrees dat vooral jij aan het wauwelen bent, La Chunga. Het gaat niet om geweld. En dat had je al begrepen indien je wist dat de aanklacht "belediging van een minister" was.
Je mag ook eens een ander plaatje opzetten. Voor mijn part noem je alles emotioneel als je je daardoor beter voelt vanuit je verheven positie (waarvan je schijnt te denken dat die 100% rationeel is). Maar daarmee heb je nog geen geldig argument gebruikt.