Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Pas op he, DaBlacky, de regering gaat ook niet vrijuit. Naar aanleiding van de racismeconferentie in Durban heeft men een folder uitgebracht (een dikke folder) "Tegen racisme treed ik op" met de beste bedoelingen, maar met dezelfde onzin als sommigen hier op het forum.
Een goed geïnformeerde racist als X (laat ons vriendelijk blijven) doet er welgeteld 5 minuten over om de zever die daar soms in staat te weerleggen met wetenschappelijke argumenten.
Met alle respect, maar zo'n aanpak vind ik echt onverantwoord, want racisme is een serieus probleem in onze maatschappij. Dat men zo blundert, is onvergefelijk.
|
Ik zit niet aan KULeuven, dus ik kan hier geen wetenschappelijke argumentatie uit de doeken doen. Een kameraad van mij echter volgt daar psychologie. Zijn professor biologie beweert dat er geen rassen bestaan, dat er maar 1 ras is: het menselijk ras.
Ik geloof dit, maar vraag mij niet dit te staven. Ik denk echter wel dat deze professor in kwestie wel zal kunnen, en hoogstwaarschijnlijk beter als X.