Los bericht bekijken
Oud 18 juni 2007, 19:41   #521
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zucht. Jongentje, ik zal het eens heel duidelijk proberen uit te leggen.

Eerst en vooral de punten waarop jij gelijk hebt. (Dat klinkt positief, vind je niet?)
  • De koran is een geweldadig boek. Vergelijkbaar met het oude testament en mss zelfs erger.
  • Mohammedanen zijn mensen die geloven in Mohammed en Allah en die de Koran bijgevolg (waarschijnlijk) dus beschouwen als het boek van God.
  • Dit heb je niet gezegd, maar ik ga er voor de gein vanuit dat je dat denkt. Ja, moslimfundamentalisten zijn een probleem in de wereld.
Tot dusver zijn we mee?

Nu. Waar zit je fout?
Hier dus.
  • Gematigde Mohameddanen bestaan. Je zou eens buiten moeten komen. Ik raad mijn buur van 2 huizen verder aan. Autoritaire vader en huisgenoot, maar hey, een strenge opvoeding is volgens genoeg mensen in België een goede opvoeding.
  • Bijgevolg zijn er natuurlijk genoeg mensen die de Koran verre van letterlijk opvolgen. En die zichzelf ook gerust Mohammedanen mogen noemen. (Tenzij je natuurlijk Mohameddaan gaat definieren als iemand die de Koran letterlijk opvolgt. Maar dat is dan weer niet bepaald intellectueel eerlijk.)
Oké?
Dank voor dat "jongetje". Aan het belerend toontje dat je aanslaat ben jij duidelijk een ouwe knar. Of een pastoor in spe?

Over waar ik dan volgens jou verkeerd zou zitten, beveel ik volgende stukje aan: http://lagonda.blogspot.com/2006/09/turfmolm.html

Als je ermee klaar bent kan ik nog wat literatuur aanbevelen.