Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
1: Afbraakpolitiek, ik heb ze al genoeg gegeven, maar jij ontwijkt ze gewoon, dus nogmaals: generatiepact, bolkesteinrichtlijn, eu grondwet, privatiseringen, jacht op werklozen...
2: geen draagvlak? Daarom dat honderdduizend man in brussel komt betogen? Laat dit nu net de reden zijn waarom de SPA zoveel verloren heeft. Er is wel degelijk een draagvlak, een enorm draagvlak zelfs. Dat doet overigens niet eens ter zake. Een partij die cynisch genoeg is om een website 'onzeprincipes' te laten registreren wordt geacht die principes ook te verdedigen en niet doodleuk afbraakpolitiek mee goed te keuren. Want SP.A heeft in het parlement geen kritiek gegeven, heeft niet tégen gestemd, maar heeft vóór gestemd.
Heb je dat ding wel gelezen? De EU grondwet is wat grondwetten betreft het meest idiote ding ooit geschreven in de geschiedenis van de mensheid. Zelfs juristen hebben het er moelijk mee. Bovendien was er aan die grondwet in wezen niks progressief, de meeste nationale grondwetten zijn véél democratischer en socialer.
Ah ja, www.onzeprincipesverraden.be
Zelfs al was ik de enige republikein in heel het land zou ik nog proberen de monarchie hget vuur aan de schenen te leggen.
Wetten zoals de negationismewetgeving, nog nooit van gehoord? Of vind jij het normaal dat de geschiedenis officieel wordt vastgelegd bij wetten? Antiterrorismewetgeving die er voor zorgt dat iemand die een persconferentie organiseert tot vijf jaar cel krijgt, ook normaal volgens u?
ik zie u het niet weerleggen.
|
generatiepact is een sociale maatregel, het is noodzakelijk voor de kleine man nu en in de toekomst, dat jij niet voor de toekomst bent, kan je niet de SPa verwijten hé.
privatiseren, daar ik heb het soms ook moeilijk mee, zeker met de energiemarkt en nu de postdiensten, maar langs de andere kant kun je beter je kerntaken, zorg, onderwijs en justitie goed verzorgen.
bolkenstein is dankzij de sociaal-democratische partijen serieus afgezwakt.
"jacht op werklozen" of met de juiste term, activering van werklozen, is nog maar eens een héél sociale maatregel, het is het vooruithelpen van de zwakken in onze maatschappij, de werklozen. je weet toch dat meer dan 80% van de geschorsten binnen de maand werk vinden?
aha, dus jij komt zeggen dat de overtuigde linkse kiezer weggelopen is naar LDD omdat hij de SPa te rechts vindt??
de monarchie, mag van mij afgeschaft worden, maar is dat de grootste bezorgdheid van een partij die de kleine man wilt vooruithelpen? dan kan het hier niet zo slecht zijn hé.
ik heb ook problemen met de negiotatiewetten, ben voor gehele vrijheid van meningsuiting, zelf van racisme, ik geef toe daar kom ik niet overeen met de SPa.
Als Sleeckx zegt dat het VB er is gekomen dankzij de SPa, kent hij om te beginnen zijn geschiedenis niet en geeft hij de SPa volledig de schuld van alles wat er hier gebeurd, dat is pure demogagie ja.
ook het feit dat er nu eenmaal mensen zijn die anders denken en die daarom op het VB stemmen, wordt hier totaal genegeerd. telt vrije meningsuiting voor VB'ers trouwens?