Tja, Belgen zijn nu eenmaal te duur, vanwege onze loonlast. Die niet hoeft betaald te worden indien het bv Poolse werkers zijn. En als ik me niet geloof vinden nogal veel partijen dat we nog meer mensen(lees niet Belgen) naar hier dienen te halen of we zouden wel eens iets van onze welvaar kunnen verliezen.
Dus omdat vrouwen toen een gelijk loon wilden heeft men dan maar iedere school verlater het recht op een uitkering gegeven.

Dat vrouwen en mannen voor hetzelfde werk niet evenveel verdienen is een regelrechte schande. Maar met schoolverlaters een uitkering te geven zal dat niet oplossen. Als ik me goed herinner is de kloof bij lange nog niet dicht. Intussen is dat geld naar de schoolverlaters gegaan die het
nog niet verdienden.
Die cijfers zullen niet enkel daardoor stijgen maar ook door de toenemende loonlast die nodig is om ons sociaal stelsel te subsidieren. Ondanks wat Opperklojo Stevaert beweert ook gratis dingen dienen te worden betaald. Alle extra sociale maatregelen moeten worden betaald. En voor zover ik de Politici ken zullen ze het nemen van de arbeider met als resultaat dat er meer mensen in armoede terecht komen. Zolang men niet het grootkapitaal belast werken de meeste sociale maatregelen averechts.
En jammer genoeg is de enige mannier om uit armoede te raken hard werken. En daarmee bedoel ik 2 tot 3 maal harder werken voor een minder loon op het einde van de week/maand.
Nu zitten we met het probleem dat de uitkeringen te hoog zijn in vergelijking met de lonen, waardoor voor velen het niet loont om te gaan werken. De enige mannier om dat tegen te gaan is de loonlast te verlagen. Zodat het voor de belgen terug aantrekkelijker wordt om te gaan werken. (Zodat ze op het einde van de maand meer overhouden, wat veelal niet zo is)