Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2007, 23:49   #507
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva Bekijk bericht
De koran is het die telt, hadiths zijn er in alle soorten, maten en gewichten, en richtingen, van goed naar kwaad en omgekeerd. Als er in de hadiths ook wonderen voorkomen, dan komt dat uit misplaatste naijver met de christenen, en is dat ook onzin.

Dat gebedje heb ik nagekeken, het is in orde. Als jij problemen hebt met dat gebedje dan is dat jouw probleem. je zou je bezwaren kunnen ter sprake brengen, als je die hebt.
Vooreerst is uw eerste stelling volgens het islamitisch geloof onjuist. De koran is Allah's woord, van en voor eeuwig, terwijl de hadiths commentaar, lering en duiding is bij de koran door de profeet Mohammed. Daarom moet men beide samenleggen. Zo leert de islam. Indien u het anders meent te kunnen zien, dan staat u in ieder geval buiten de islamconsensus.

U lult er maar op los als u stelt dat de wonderhadiths er zijn gekomen uit naijver met de christenen. Wonderhadiths komen bij Muslim en Buchari voor, twee absolute referenties in de moslimwereld waarbij geen enkele rechtsschool ook maar enigszins twijfelt aan de juistheid van deze hadiths. Ook hier wijkt u dus af van de islamconsensus.

Ik kan niet oordelen over dat "gebedje", daar u tot op heden mij geen antwoord op de vraag of het over de "sjahada" gaat. Ja of neen? Dat is een heel eenvoudige vraag die u blijkbaar maar niet kunt beantwoorden. Uit onwil? Uit domheid? Wie zal het zeggen...

En indien u het antwoord niet weet, kunt u dan de tekst van dat gebedje hier plaatsen? Of een verwijzing geven naar dat gebed (en dat mag gerust in het Arabisch zijn)?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden