Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Ja, ik denk dat de EU zich daar mee gaat bemoeien. Ik weet het zelfs wel zeker. De EU zetelt namelijk in Brussel, net als nog een aantal andere internationale organisaties, en die willen geen gezeik hebben in hun eigen achtertuin. En reken maar dat de Franstaligen genoeg gezeik zullen maken als Vlaanderen zelfs maar overweegt de faciliteiten af te schaffen. Omgekeerd wil Vlaanderen dan weer niet als de paria van Europa beschouwd worden. Dus zal men binnen de lijntjes van de EU moeten kleuren. Als de landen in Oost-Europa zelfs verplicht werden nieuwe wetgeving ter bescherming van minderheden te maken, denk je toch niet dat de EU het laat gebeuren dat Vlaanderen bestaande minderhedenwetgeving afschaft?! Dat getuigt toch echt wel van wereldvreemdheid hoor. België is niet een of ander afgelegen bergstaatje, het is het bestuurlijke centrum van Europa!
|
De Franstaligen die in de faciliteitengemeenten wonen, zijn geen minderheden. Ik dacht dat er een studie was van de Raad van Europa die dat trouwens bevestigd heeft.