20 juni 2007, 12:25
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband
Ik ga hier efkes plat reageren. Volgt u even mee?
Wonen kost enorm veel geld, auto's kosten enorm veel geld, ontspanning kost veel geld enz. Om een minimaal comfortabel leven te leiden is er dus geld nodig, veel geld. Velen gaan daarom (hard) werken en zien de beste jaren van hun enige leven wegsmelten. De wekker, de file, de stress. Dat wekt frustraties.
En op wie gaan we die frustraties uitwerken? Da's een belangrijke vraag jongens...
Gaan we de profiteurs, marginalen, ziekentrekkers aanpakken? (wie zou trouwens ècht in hun plaats willen zijn?)
Of gaan we even de zaken opentrekken en zien dat we met z'n allen collectief genaaid worden door de neoliberale economie?
Even een concreet voorbeeldje: vastgoedfirma's bouwen / kopen appartementen. Dan worden die appartementen verkocht aan particulieren OF aan de overheid. Er zijn dus twee mogelijkheden:
Of de harde werker betaalt zwaar voor een eigen woning.
Of de harde werker betaalt, (via de overheid) zwaar voor sociale woningen.
Winnaars? De bouwfirma's. Kassa-kassa voor bazen en aandeelhouders.
Verliezers? Al de anderen (inclusief de mensen die bij bouwfirma's werken, die hebben ook wekker, file, stress).
Ja, ik steun de hardwerkende Belg, maar het is zo jammer dat hij zijn strijdt richt tegen de verkeerde vijand. Voor wie werkt u eigenlijk, hardwerkende Belg? Beseft u dat uw appartement u veel en veel meer kost dan het waard is? Bent u bereid nog maar eens om 05.30u op te staan om het zwembad van uw huurbaas/bouwfirma te betalen? Het lijkt me dat neoliberalisme nogal een grote impact heeft op ons dagelijkse leven. Laten we dan ook helder kijken wie welk geld krijgt en wie waarbij wint. De familie Flodder in hun sociale woning is ècht niet de reden waarom u steeds harder en langer moet werken hoor...
BESLUIT: Akoord, het is niet fair dat sommigen profiteren terwijl anderen werken. Maar voor wie werken we eigenlijk?
|
 Zelden ben ik het met een tekst zo eens geweest.
|