Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer
Europeanen zijn multicultureler dan de moslims
Dit is trouwens geen kritiek of belediging van moslims, maar meer over mensen die beweren dat er zoiets als een multicultuur bestaat waarbij iedereen geïnteresseerd is in alle andere culturen.
Zie ik weleens moslims hier bij de Chinees eten ? nee die eten alleen maar bij een islamitisch restaurant.
Zie ik weleens een moslim gezin gezellig een dagje naar het strand gaan ? nee, of misschien een dagje naar het Museum ? nooit, of zie ik ze weleens op vakantie gaan ? ja hoor, elk jaar, naar hun eigen land, maar je zal er nooit eentje tegenkomen die op vakantie gaat naar Noorwegen of Canada, of zal je ooit moslims een bezoek zien geven aan een Hindoe of Boeddhistische tempel ? nee.
Wat ik dus wil zeggen, moslims leven in een monoculturele wereld, je zal ze nooit interesse zien tonen in iemands anders cultuur en of religie, niet eens in de cultuur van het land waar ze naar verhuisd zijn, dat moeten ze natuurlijk zelf weten, maar ga dan niet de multicultuur prijzen als je er zelf niet aan meedoet.
|
Misschien omdat de meesten ook niet zoveel geld hebben om andere reizen te maken dan met de auto naar hun familie? Misschien omdat ze meestal kroostrijke gezinnen hebben en een museumbezoek met 5 of 6 kids niet alleen peperduur is maar ook hectisch? Ik noem maar op he... Ik ging ook nooit naar een Boeddhistische tempel, so? En de weinige vrije tijd die ik heb breng ik ook liever niet door in een museum, so?
Is dit onderwerp hier al niet eens gestart en had het toen niet weinig of geen belangstelling?
Een dagje gezellig naar het strand? Nee, wegens de kledingvoorschriften zie je arabische vrouwen niet zo gauw aan het strand maar ga in de zomer bijvoorbeeld aan de nieuwdonk in Overmere es gaan wandelen bij goed weer, daar zitten hele families in de schaduw van de bomen te BBQen, ziet er super gezellig uit en ruikt er heerlijk. Er zullen wel overal van die plaatsen zijn.
Dit geheel terzijde... ik was met mijn (zoals je wellicht weet) islamitische man in de Sacré Coeur vorige winter, pas geleden woonden we een eucharistieviering bij in Luxemburg (toevallig hoor, we gingen de kerk bezoeken en blijkbaar was er net een mis bezig, we zijn dan maar gebleven) mijn man stelde me toen eenvoudige vragen over dingen die hij daar zag en op vele dingen kon ik niet eens antwoorden, beschamend moet ik zeggen.