Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Euhm, ik vind niet dat men zomaar een autostrade mag aanleggen in iemands achtertuin, langs de andere kant vind ik dat indien het echt nodig is om deze toch te bouwen dat de politiek dan ook maar de juiste vergoeding moet aanbieden voor de onteigening van deze huizen. Geen gezeik, genoeg voor deze mensen voor hun ongemak en dat ze op z'n minst hetzelfde huis elders kunnen bouwen met dezelfde waarde van grond ed.
Met de mensen van bv Zaventem heb ik geen medeleiden. Toch niet voor degene die er gingen wonen nadat de luchthaven er al lag é. Als ik ga bouwen naast een autostrade die er al ligt...tja sorry, dan hoef ik ook niet af te komen met geluidsoverlast é.
|
De hinder van snelwegen, spoorlijnen en luchthavens is geluid en daar kan men simpel en goedkoop iets tegen doen.
Maar ik ben wel akkoord met het standpunt dat er nu wel genoeg wegen en spoorlijnen liggen in Belgie en dat men deze gewoon eens wat beter moet gaan onderhouden en aanpassen.
En de meeste wegen, luchthavens en spoorlijnen liggen er idd al veel langer dan dat de klagers er wonen, zij moeten dus idd maar zwijgen en zelf hun voorzorgen nemen.
Maar deze zaken vergelijken met kernenergie vind ik wel heel grof.
Want voor het transport bestaan er geen alternatieven die dezelfde snelheden en afstanden kunnen doen.
Of willen onze pro-kernenergie mensen soms wel die energiewinning behouden, maar ons voor het transport terug naar de ossenwagens laten overgaan?