Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
ja, maar wie betaald die kosten en hoeveel verhoogd dit de energieprijs?
|
Qua geigerteller. Het is gewoon om aan te halen dat U bij U thuis perfect kan weten wat een potentieel gevaarlijk nucleair stukje U kan berokkenen. Er is niet veel dat gemakkelijker te meten is qua schadelijke spullen. De meeste organische giffen zijn moeilijker te detecteren.
Citaat:
En een energiewinning waarvoor zulke zware maatregelen en kosten voor de veiligheid moeten gemaakt worden, verklaren als milieuvriendelijk en goedkoop is voor mij gewoon een stapte ver.
|
Goedkoop, neen. Goedkoper en stabieler dan de meeste andere "conventionele" energiebronnen. Ja.
Veilig. Per gewonnen Kw/u de veiligste methode tot nu toe. Zelfs met de USSR idioterien erbij.
Citaat:
Daarvoor moet je echt niet op een snelweg zijn hoor.
Je speelt vaak ook Russische roulette als je een N-weg oversteekt en daar mag je dan als voetganger lopen.
|
Prima, groot gelijk. En wat helpt die wetenschap?
Citaat:
Ik wilde het bedrag dat er zou moeten opzij staan voor behandeling en bewaking van dit afval niet te hoog laten komen.
|
Waarom zou de kostprijs van opslag en bewaking van kernafval hoog zijn?
Een betonnen hangaar, een paar geigertellers en een kontrakt met securitas, of nog goedkoper, een paar halve zolen van het Belgische leger.
Citaat:
Men heeft idd de gevaren van de energiewinning leren kennen, maar nog niet gevonden hoe deze uitschakelen.
|
Ik vind het wel meevallen uiteindelijk. En uitschakelen. Laat een klompje uranium lang genoeg liggen en het maakt zichzelf onschadelijk. Dan word het bijvoorbeeld het puur natuurlijke, maar lekker giftige lood.
Citaat:
En idd er zijn ook nog wel een paar andere speeltjes in de natuur die zeer gevaarlijk zijn en waar men nog geen oplossingen voor heeft.
|
Hoeveel voorbeelden wil men? Cyanides, dioxines, arseenverbindingen, tetrodotoxine, pest, botulisme.
Citaat:
Zo weet men ook nog altijd niet hoe men een springkanen plaag moet bestrijden.
|
Men weet het wel, en er zijn veel methodes, maar geen zijn er eigenlijk een oplossing. Een natuurlijk evenwicht is de beste truk uiteindelijk.