Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie
Tja, als men durft verwijzen naar Noord-Korea als een soort modelstaat, dan weet men het wel...
|
Ochottekes toch, het Noord-Korea argument ...
1. Ik heb nergens Noord-Korea als modelstaat gesuggereerd.
2. Ik wens echter niet, zoals de meerderheid hier op het forum, een mening te hebben over Noord-Korea op basis van Wikipedia-artikelen of You-Tube diareeksen. Niet alleen de wantoestanden in NK zijn grotendeels te wijten aan een boycott vqn de VS, ook de berichtgeving over NK wordt gemeesterd vanuit Amerikaanse, anti-communistische hoek. (bekijk uw bronnen kritisch!)
3. Ik stel voor: ga eens op reis in Noord-Korea en stel vast dat die mannen daar een systeem hebben dat op sommige vlakken voor meer welvaart zorgt dan het onze (ik gaf het voorbeeld van huisvesting). Zorg dan wel dat je niet struikelt over de hongerlijdende kinderen die op de straten liggen verspreid (zoals men het zo graag voorstelt.)
4. Het blijft toch vreemd hé dat iedereen kritiekloos meeheult met het sfeertje "AWOE NOORD-KOREA", af en toe zelfs met een emotionele beladenheid (haat, zeg maar). Waar komt dat vandaan? Misschien heeft McCarthy toch iets achtergelaten...