Los bericht bekijken
Oud 21 juni 2007, 15:51   #56
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Er is idd een verschil in het soort van media waar we het nu over hebben maar waarom zou het gevaar dat personen het gaan overnemen dat via het ene media kanaal word overgedragen ontoelaatbaar zijn en dat via een ander soort mediakanaal niet? Dat begrijp ik niet.

Vanaf 18h is er nieuws op tv, smorgen of heel de nacht door zelfs, kinderen van 16 kunnen dit te zien krijgen op elk moment van de dag.
Ik snap wel wat je bedoelt, en je hebt ergens zeker wel gelijk.
In het nieuws zijn soms ook erg schokkende beelden te zien.
Ik vind echter dat niet alle geweld van Tv moet geband worden. Geweld is ook in het dagdagelijks leven aanwezig, en de kinderen hiervan volledig afzijdig houden is zeker ook niet goed.
Mijn kinderen liggen tegen het nieuws wel al in hun bedje.
Maar als deze ouder zijn zal ik hen het nieuws niet onthouden, net omdat het zo belangrijk is in hun beeldvorming over de wereld.
Zij moeten van mij weten dat er oorlogen bezig zijn, dat er ongelukken gebeuren, maar ook dat er leuke dingen gebeuren in ons land, soms zijn er mooie weerfenomenen, rare vogels die in ons land een tussenpoze nemen, dat er een musical met poezen in het land is, heel die combinatie van wereldgebeurtenissen maakt dat zij zelf (met wat hulp van de ouders) zelf een goed beeld kunnen vormen van wat vb gevaarlijk is, in welke situaties ze voorzichtig moeten zijn en van welke gebeurtenissen ze kunnen genieten.
Veel hangt ook af van hoe je je kinderen hierin begeleidt als ouder.
Ik zal altijd samen met mijn kinderen naar het nieuws kijken zodat hun vragen kunnen worden beantwoord, en zij gerust kunnen worden gesteld als iets hen bang maakt.
Op dat gebied is er een groot verschil tussen een journaal of andere informatieve programma's enerzijds en videogames anderzijds.
Isabella is offline   Met citaat antwoorden