Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1SM
Hallo,
De kleur van mijn politieke partij draagt al jaren de blauwe kleur en dit zal waarschijnlijk ook zo blijven al stel ik mij de volgende vraag:
Bij ieder debat wordt er gesproken over democratische partijen en dat de wil van het volk moet gevolgd worden maar waar is de democratie tegenover de duizenden Vlamingen die voor Vlaams belang hebben gestemd en moet er dan echt geen rekening gehouden worden met deze uitgebrachte stemmen?
Welk nut heeft het dan nog dat wij verplicht worden om te gaan stemmen als er met 1/5 van de Vlamingen geen rekenig gehouden wordt
Democratie  jammer ,....echt jammer misschien dat ik bij volgende verkiezingen ook maar DeDecker zal moeten stemmen?
|
Blauw of paarsgroen was de kleur van de regering, die gepoogd heeft om de democratie de nek om te wringen met een nieuwe BV-kieswetgeving naar eigen model, waarbij provinciale kieskringen werden ingevoerd en een kiesdrempel. In het geval van BHV werd zelfs flagrant ingegaan tegen de grondwet en als het Grondwettelijk Hof daar in een arrest op wees dan nog bleef men doof voor de democratie.
Dat LDD niettegenstaande al die anti-democratische voorzorgsmaatregelen van Verhofstadt en co er toch in geslaagd is om de kiesdrempel te overschrijden is een zegen voor de democratie en u '1SM' hebt daar geen verdienste aan.