Los bericht bekijken
Oud 23 juni 2007, 17:27   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard 1 op 5 psychotherapeuten en psychiaters zijn verkrachters

1 op 5 dus. En dat is vermoedelijk een onderschatting want gebaseerd op zelf-rapportage. Deze week in de Knack, een onthutsende reportage over seksueel misbruik door psychiaters en psychotherapeuten.

Blijkt dat er onder die beroepsgroep veel meer psychopathen rondlopen dan in andere segmenten van de bevolking. (Eerder was ook al vastgesteld dat 50% van de bedrijfsleiders psychopathisch is.)

Machtsposities trekken dus duidelijk gestoorde gekken aan.

Tijdens mijn studententijd vertoefde ik vaak op de campus van de Faculteit Psychologie, en het viel mij toen al op dat die studierichting veel problematische gevallen aantrok, vooral narcisten.

Later concentreren die gevallen zich dus duidelijk in de sector van de geestelijke gezondheidszorg, met alle gevolgen vandien. 1 op 5 is echt heel veel.

"Op mijn kwestbaarst kwam hij in volle vertrouwen op mij liggen en masturbeerde op mijn buik." "Hij verkrachtte mij twee keer." Walgelijken toestand.

In België staat dit soort misdaden niet in de strafwet, en het kleine netwerkje van psychiaters beschermt zichzelf, zoals alle machtsnetwerkjes. Een veroordeelde gek, een crimineel die jarenlang vrouwen verkrachtte op de sofa kreeg van zijn orde te horen dat hij na een jaartje al terug mocht beginnen.

Enfin, moet dit toch niet zwaarder aangepakt worden. Waar moeten al die mensen met een psychische klacht anders naartoe, als ze de echte professionals al niet meer kunnen vertrouwen? Dit is toch echt een tragisch gegeven.

Ongeveer 1 miljoen volwassen Belgen doen tijdens hun leven beroep op een psychiater, psychotherapeut of sexuoloog.
C2C is offline   Met citaat antwoorden