Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2007, 07:48   #16
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Europeanen zijn multicultureler dan de moslims

Dit is trouwens geen kritiek of belediging van moslims, maar meer over mensen die beweren dat er zoiets als een multicultuur bestaat waarbij iedereen geïnteresseerd is in alle andere culturen.

Zie ik weleens moslims hier bij de Chinees eten ? nee die eten alleen maar bij een islamitisch restaurant.

Zie ik weleens een moslim gezin gezellig een dagje naar het strand gaan ? nee, of misschien een dagje naar het Museum ? nooit, of zie ik ze weleens op vakantie gaan ? ja hoor, elk jaar, naar hun eigen land, maar je zal er nooit eentje tegenkomen die op vakantie gaat naar Noorwegen of Canada, of zal je ooit moslims een bezoek zien geven aan een Hindoe of Boeddhistische tempel ? nee.

Wat ik dus wil zeggen, moslims leven in een monoculturele wereld, je zal ze nooit interesse zien tonen in iemands anders cultuur en of religie, niet eens in de cultuur van het land waar ze naar verhuisd zijn, dat moeten ze natuurlijk zelf weten, maar ga dan niet de multicultuur prijzen als je er zelf niet aan meedoet.
Veel Europeanen zijn ook moslim.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden