Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore
So, what's the point?
Schengen maakt nu toch wel een essentieel deel van de EU uit? Nieuwe lidstaten hebben dit verdrag aanvaard als deel van de EU.
Er is overigens heel wat meer dan enkel het Schengen-akkoord onderbracht bij de EU. Ik zie geen probleem.
|
The point?? Bent u nu met een discussie bezig of probeert u mij in een papegaai te veranderen? klik maar een paar keer op dat blauwe knopje in de quotes.
Citaat:
Nochtthans zijn er binnen de EU al heel wat verdragen afgesloten of geamendeerd.Zelden worden hiervoor nieuwe instellingen gecreeërd.
|

, u toont hier mooi de gebrekkelijk staat van uw feitenkennis aan. Er worden met regelmaat nieuwe instellingen opgericht, oude instellingen afgeschaft en instellingen samengevoegd.
Citaat:
Als jij voor ieder verdrag aparte instellingen wil, hou dan maar op met te klagen over de kosten die de EU meebrengt.
|
Ik durf er geld op in te zetten dat die losse organisaties stukken goedkoper en efficienter werken dan grote logge organisaties met tig verschillende doelstellingen. Dat de verschillende Europese organisaties wel samenwerken op sommige punten spreekt voor zich en er zal echt wel een coördinerend orgaan zijn om die samnewerking soepeltjes te laten verlopen, maar er is geen enkele reden om organisaties met verschillende doelen en verschillende leden samen te voegen.
Van mij mag men ook nog steeds organisaties samenvoegen als deze een vergelijkbaar doel hebben, maar dan moeten alle lidstaten (van die organisaties) het er wel mee eens zijn en in principe volgt er dan een kleine verdragswijziging.