Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
|
Dit stukje uit het arrest gelezen?
Citaat:
Daarentegen is het zo dat er geen elementen worden aangereikt, die er zouden kunnen op wijzen dat de groep of vereniging, waartoe de beklaagden zouden behoren of hun medewerking zouden verlenen, te weten de politieke partij het Vlaams Blok, discriminatie of segregatie zou bedrijven. Zulks wordt door de rechtstreeks dagende partijen ( conclusie voor de RD1 van 5 maart 2004 - pagina 177) en door het openbaar ministerie ook niet voorgehouden. Enkel het kennelijk en herhaaldelijk verkondigen van discriminatie of segregatie door de groep of vereniging in de omstandigheden genoemd in het artikel 444 van het Strafwetboek wordt, als constitutief bestanddeel van het ten laste gelegd misdrijf, geviseerd.
|
Daarnaast vind ik enkel juridische prietpraat, maar nergens een concrete bewijsvoering. Dit is enkel het vonnis, met andere woorden de tekst waarin de veroordeling uitgesproken wordt (tegen 3 VZW's).
De bewijslast van het proces vind ik er niet in terug. Nergens vind ik concrete feiten terug waarop dat racisme, waarop de veroordeling steunt, gestaafd kan worden.[/FONT]