Discussie: burgers gedood
Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2007, 00:02   #449
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blabylonia Bekijk bericht
... Mohammed, die -volgens de geschriften- ook een zoon van God was, kloeg de corruptie van 'zijn' verdeeld volk aan met het zwaard.

Volgens mij was er nochtans een groot verschil tussen beide volkeren. Ten tijde van:
was het Joodse volk min of meer geunificeerd, meer dan ten tijde van Mohammed bij de Arabieren.
Volgens het weinige dat ik ervan weet, kwam het er bij Mohammed op neer om ernstige 'zuiveringen' uit te voeren om spirituele corruptie terug te schroeven.

Maar nogmaals, ik ben geen expert en ik ken hier geen waarde-oordeel toe aan 'de' betere methode.
Ik geloof niet dat geweld een oplossing is voor een probleem.

.
Mohammed ... een zoon van god???

... geunificeerd ... spirituele corruptie ...

Kijk, Lon, alvorens je onwetendheid zo uitbundig te demonstreren, zou het misschien interessant zijn van wat geschiedenisboekjes te lezen?

Prof. Peter Schmidt heeft interessante dingen geschreven over het vroege christendom. Indien je wenst kan ik je de titel van een van zijn boeken bezorgen.

Over de ontstaansgeschiedenis en de betekenis van de islam kan ik vooral aanraden: Henk DRIESSEN (Redactie), In het huis van de islam. Geografie, geschiedenis, geloofsleer, cultuur, economie, politiek, SUN-Kritak, Nijmegen 1997. ISBN 90 6168 606

en verder de werken van Ibn Warraq. Ook op het WWW is een en ander te vinden, waaronder iets van Dr. Herman H. Somers: http://users.skynet.be/sky50779/mohammed%201.htm