Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2007, 18:33   #198
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Met andere woorden: het proces was een schijnvertoning.

Als er nu nog 1 bron vermeld dat het VB ZELF veroordeeld is, dan neem ik deze meteen minder ernstig.

Ik heb hier al genoeg mensen zich in bochten zien wringen, zichzelf zien tegenspreken en wat dan ook zien opdissen, maar het komt er gewoon op neer dat het VB zelf niet te veroordelen viel.
Enkel en alleen omdat een politieke partij geen rechtspersoonlijkheid heeft. Is dat nu zo moeilijk voor jou om dat te begrijpen?

Dit komt letterlijk uit het arrest:
Citaat:
Zich te horen veroordelen om voortdurend, te Brussel en bij samenhang elders in het Rijk, sinds 2 juli 1999, als dader, mededader of medeplichtige, inbreuk te hebben gepleegd op artikel 3 van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde door racisme of xenofobie ingegeven daden, door te behoren tot en zijn medewerking te hebben verleend aan een groep of vereniging die kennelijk en herhaaldelijk discriminatie of segregatie bedrijft of verkondigt in de omstandigheden genoemd in artikel 444 van het Strafwetboek, te weten, de politieke partij Vlaams Blok, onder meer door het financieren van verkiezingscampagnes, het verzorgen van T.V.- en radio-uitzendingen, uitgeven van publicaties en verzorging van vorming aan leden en mandatarissen.
Wat begrijp je daar niet aan? Dat is eenvoudig Nederlands hoor, geen juridische spitsvondigheden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden